Followers

Sunday, July 19, 2015

Takbir

Assalamualaikum dan selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir dan batin... 😊

Syawal datang lagi...alhamdulillah syukur masih dipertemukan lagi...moga syawal tahun bermakna buat kita semua...😊

Aidilfitri kali ni bagi aku biasa saja...apabila aku kehilangan insan yang aku amat sayangi..kehilangannya amat memberi kesan terhadap ku..

Aku masih ingat lagi aruah masih hidup " nek makan lah banyak2 nanti sihat kita jalan2 dan dapat beraya sama2 nanti " tapi itu semuanya dah berlalu dan aruah nenek ku telah pergi pada 1 mei 2015 baru2 ni...

Apabila takbir berkumandang di radio atau di tv hati rasa sayu dan sedih kerana mengenangkan insan2 yang aku sayang..

Buat aruah "abah & nenek" along minta maaf banyak2 ...selamat hari aidilfiri maaf zahit dan batin...

Sunday, July 5, 2015

Akhirnya masa itu telah tiba

Musibah itu hikmah...
Maksud yang amat mendalam tapi penuh makna.Setiap ujian yang menimpa pasti ada hikmahnya...😊

1mei 2015,Jumaat
Jam 1.45 petang aku terima panggilan dari ibuku menyuruh ku pulang dengan segera....

30.April 2015.Khamis
Ibuku memberitahu bahawa mak cik ku  ada call menyatakan bahawa nenek ku seharian tidur...aku mula bimbang...malam tu aku dan ibuku pergi ke rumah mak cik ku...
Aku tengok keadaan nenek ku seperti yang mak cik ku nyatakan kepada ibuku...
Aku panggil nenek ku seperi biasa, akhirnya aku hampa airmata mula  menitis kerana panggilan ku tiada sebarang respon..selalunya apabila aku memanggilnya pasti matanya terbuka...tapi malam itu nenek ku tak buka matanya...risau..bimbang...sedih semua bermain difikiran ku...aku ambil tisu basah,lap mata nenek ku...Matanya terbuka... aku panggil " nek " erm ....matanya terbuka sekejap dan di tutup kembali...Risau... malam tu kami pulang ke rumah...dan aku panggil nenek ku... " nek kami pulang dulu,insyAllah esok kami datang lagi " matanya terbuka sekejap...lepas tu tutup kembali...

1 Mei 2015.Jumaat
Pagi tu aku rasa, macam berat mahu pi kerja tapi aku gagahkan jugak...Kata dalam hati ingin pulang untuk tengok nenek...

Jam 1.45 petang
Aku terima panggilan sudah...aku cakap ok ak balik sekarang jugak...Dalam jam 2 lebih begitu adik aku call...dia tanya dimana sudah " long" aku cakap otw sudah...

Jam 2.23 petang
Pak cik aku call...pak cik aku cakap nenek mu sudah tiada..... aku macam tak percaya...pak cik ku nyatakan lagi nenek mu sudah pergi...kita kena terima...aku menanggis...😢😢😢

Sampai saja di rumah mak cik ku...aku terus pergi ke bilik aruah nenek ku...aku terduduk di depan katil sambil menaggis....dan melihat jenazah aruah nenek...........B....sbung

Thursday, July 2, 2015

Bulan Ramadhan

Alhamdulillah genap 15 sudah puasa..so selamat berpuasa semua 😊

Tuesday, October 28, 2014

Life.

If everyone is happy with you,then surely you have many compromises in your life.if you  are happy with everyone,surely you have ignored many faults of others.


sam C:



COPYRIGHT by sam's sir's samsiah